Related Articles

65 Comments

  1. 1

    Şevket KARAYAKA

    Yazık oldu.

    Reply
  2. 2

    sanane

    ben daha iyisini beklerdim

    Reply
  3. 3

    Şevket KARAYAKA

    Site yöneticilerinden de bir yorum bekliyoruz.

    Reply
    1. 3.1

      Ertunç Öner

      Şevket Bey,
      Diğerlerini görmeden yorum bildirmeyelim :))
      Ama bence ortalamanın üstü bir çalışma olmuş, hele de sabah gazetesinde yer alan örneklerden sonra .

      Reply
      1. 3.1.1

        Şevket KARAYAKA

        Hayırlısı olsun yapacak bir şey yok.

        Reply
  4. 4

    Ertunç Öner

    Yarışmaya katılan arkadaşlar 599px * 331px şeklinde tasarımlarını iletisim@tasarimyarismalari.com sitesine gönderirlerse yazının altında yayınlamayı düşünüyoruz.
    Hazırladığınız görsele isminizi de yazarsanız seviniriz.

    Reply
  5. 5

    RafetSwz

    Açıkçası pek bişey ifade etmiyor. Estetik olarakta biraz sığ kaldı diğer para birimleri arasında. Onca zamana emeğe değdiğini söyleyemem ama hayırlı olsun diyelim.

    Reply
  6. 6

    ilhan

    Çok yazık bu kadar basit bir simge çıkartmak içinmi bu kadar zaman beklettiler.
    Zaten sonucun ertelenmesinden bir şeylerin döndüğü belliydi.

    Reply
  7. 7

    mustafa

    tasarımcının ismi Tülay Lale Tasarım Türk Lirası bu T ve L lerin durumu tesadüfmüdür acaba 🙂 ilginç allahım sen ülke insanıma akıl ihsan eyle .. Bumudur yani…

    Reply
  8. 8

    RafetSwz

    haha süpersin mustafa!
    Bence bu tesadüf çok reklam kokuyor.

    Reply
  9. 9

    eko

    Belki Tülay Lale’nin kendi logosudur bu 🙂 Kadında ki şansa bak.

    Reply
  10. 10

    Şevket KARAYAKA

    Buradan o zaman şunu söylemek lazım. Üstad Emrah Yücel’in dediği gibi: “Bir tasarımcı ben yaptım oldu diyemez.” Bir tasarımda altın oran şart fakat estetik konusunda zayıf bir simge. Saygılarımla.

    Reply
  11. 11

    mustafa

    🙂 tamam itiraf ediyorum bende katıldım.kazanamadım.ama allah aşkına arkadaşlar gerçekten bumudur yahu .türk lirası, dünya, temsil bunları bu simgeylemi yapıcaz..Tüm egolarımdan sıyrılarak yazıyorum keşke başka bir simge olsaydı .tülay hanıma katkılarından dolayı teşekkür ederdim ben sadece kusura bakmasın ..aslında ona da bişey söylenmezki ..seçici kurula saygılar sadece ..dimi yani

    Reply
  12. 12

    mustafa

    ayrıca bu bir euro taklitidir .her yabancı fuarda türklere broşür katalog vermezler.nerelisiniz türküz. broşür kalmadı.neden .türksün adam bilir hemen taklidini çakmasını yaparsın. onun hesab abi bu ortadaki eşitlik eurodakinin aynı….istikrar .bu ayrı mesele 🙂

    Reply
  13. 13

    RafetSwz

    Ben euro ya benzerliğini göremedim. Bahsi geçecek kadar benzemiyor bence.

    Reply
  14. 14

    metin

    diğer 7 simge nerede?

    Reply
  15. 15

    Yekta Kuram

    Hayret! Bunlara ucube dememis 😀

    Reply
  16. 16

    ia

    japoncada mo harfinin neredeyse aynısıdır ki japonca öğrenirken bende mo harfini elim alışana kadar bu şekilde yapıyordum. gerçekten çok yaratıcıymış. tabrikler…..
    bknz:http://mizahcafe.com/81/japon-alfabesi

    Reply
  17. 17

    mik

    Berbat!!!! Yarışmayı açan kurumun logosundan belli ! Finale kalanlara bakıyorum, ilkokul öğrenci karalaması. Jüriyi merak ediyorum: Bu memleketin grafik eğitim veren üniversiteleri, meslek kuruluşları var, onlar neden devrede değil… cok uyguduruk, yazık olmuş…

    Reply
  18. 18

    Alparslan Budak

    bu yarışmaya bende 3 tasarımla katıldım. ama seçilen logoya ve ilanın açıklanmasının bu kadar gecikmesine bakıyorum da ben biliyordum demek geliyor içimden… hele ki 3 kere tcmb ye 3 kere yarışma sonucunun gecikmesi ile ilgili mail atıp cevap alamamış olmam tuzu biberi. çünkü yarışmayla ilgili bir konuda attığım maile hemen cevap almış olmama rağmen ytarışma sonucuyla ilgili tek cevap alamamam gayet ilginç. ayrıca kazanan bayanın zaten devlet kurumlarıyla iş yapıyoruz demesi ayrıca düşündürücü_?? diyecek söz bulamıyorum…

    Reply
    1. 18.1

      ferhat

      mrkz bank komisyon üyeleri kendi belirledikleri kırıterler dışında loğo seçimiyle ne kadar amatör olduklarını kanıtlamışlardır.8361 kişi nerde neden itiraz etmiyor,benim loğom kırıterlere en uygundu bence

      Reply
  19. 19

    Laz'er

    Ben değerlendirmeyi yapanlara güvenmiştim ama güvenimin boşa çıktığını hayretle görüyorum. Buram buram anadolu kokuyor dedikleri bunlarmıydı. Daha iyilerini görmüştüm. Takdir bunlara ise diyeceğim yok. Benden de takdir makdir yok… Yazık fikir üretmek için beyin patlatan insanlara…
    Ayrıca bu çalışma bana TM (Türk Malı) simge yarışmasını hatırlatıyor. Ordada tuhaf bir çalışma seçilmişti ve kimse kullanmaya yanaşmadığı için de “öyle bir simgeyi bileniniz var mı” şeklinde sorsam. Kaçınız cevap verir. Al buda filmin devamı. Pes…

    Reply
  20. 20

    merve

    soldan ilki de güzelmiş:)
    seçilen, arap harfi çağrışımı yapıyor bence!

    Reply
  21. 21

    mustafa

    arkadaşlar herkes kendi bulduğu simgeyi kullansın engel yok dimi bu konuda
    🙂

    Reply
  22. 22

    burak

    Ermenistan para biriminin baş aşağıya çevirilmiş hali. Sonuçta hepimiz ermeniyiz… Çok yazık çok…

    Reply
  23. 23

    hasan

    bende katıldım ve hayel kırıklığı yaşadım o kadar bekledik ama mustafa arkadaşımız çok güzel bir şey görmüş Türk Lirası T L Tülay Lale bu nasıl tesadüf bu nasıl raslantı bu kadar uzatmalarında demekki bir şeyler varmıştı

    Reply
    1. 23.1

      ferhat mermer

      yarışmayı devamlı uzatmalarının sebebi,yorumsuz.benim loğoyu faceden görebilirsin,diyecek bişey yok artık

      Reply
  24. 24

    Furkan

    Ruhsuz, dümdüz, tatsız tuzsuz bir simge seçilmiş. Bu kendi elimden çıksa yarışmaya göndermeye bile tenezzül etmezdim o derece.

    Reply
  25. 25

    isimsiz

    yapacak birşey yokmu??! sizin gibi koyunlar türedikçe bu ülkede bi adım ilerleyemezsiniz. elinizden internetinizi de alırlar paranızıda, sonra da “yapacak birşey yok ehe” diye sürahi gibi dolaşırsınız. size böyle saçma sapan şeyler layık. aslında fazla bile.

    Reply
  26. 26

    ayhan

    Ne bekliyordunuz ki bu 7 tane eser bu işi bilmeyen kişiler tarafından yapılmış. bilmeyen kişiler tarafından da seçilmiştir. Neden bu kadar geç kalındı ki karar vermekte. Kazanan eserin sahibini az araştırın mutlaka bir yerlere varacaksınızdır. İnşallah bu simge kullanılmaz da rezil olmayız 🙂

    Reply
    1. 26.1

      ferhat mermer

      SEÇİLEN LOĞODA BANA BİRİ TÜRK VE ANADOLU MOTİFİ GÖSTERSİN ALNINDAN ÖPECEM

      Reply
  27. 27

    Rap Life

    Ermenilerinkine veya çin alfabesindeki harfe benzemesede, buda benim yarışmaya katıldığım simge. Hem TL Hem TC’yi Temsil Ediyo..

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=390610914286118&set=a.160327807314431.41249.100000116395950&type=1&theater

    Reply
  28. 28

    Salih

    Benim gönderdiğim tasarıma çok yakın bir tasarım seçilmiş. Bunu değerlendirmeye almıyormu merkez bankası. Sesimi duyan varmı.

    Reply
  29. 29

    oguzhan

    Madem ki herkes fikrini cesurca söylüyor ozaman alın bir de benden: Daha ilk gördüğümde beğenmedim.. Çok cılız ve hiç asaletli falan değil. Koca bi ülkenin parabiriminin logosu bu olmamalı gerçekten. Paramızın logosunu tasarımcılar yapsın yahu?? Bence bu logoyu fazla geçmeden iptal edin… LÜTFEN!!!!!!!!!!

    Reply
  30. 30

    mustafa

    tülay hanımın kendi ağsından;
    “Kendi ismimi parayla bağdaştıramadım ama bundan sonra bağdaşacak gibi. DSİ’nin de aralarında bulunduğu birçok devlet kurumuna hizmet veriyoruz.
    Selçuk Üniversitesi mezunu bir jeoloji mühendisiyim. 15 yıla yakın bir süredir yayın ve basınla ilgileniyorum. Yayıncı olan ağabeylerimin yanına gidip gelince bu tarafa kayma oldu. Bu alanda jeoloji mühendisleri oldukça fazla. Ben de diğer jeoloji mühendisleri gibi aynı kaderi yaşayanlardan birisiyim.
    tasarımların değerlendirilme şartlarından birisi de bu ;
    (iii) Herhangi bir yerinde tasarımın sahibini tanıtan veya tanıtıcı işaret
    bulunan tasarımlar. (Yazanın kimliğini belli edecek tarzda el yazısı ile
    yazılmış açıklama notları bu işaretlerden sayılır.)

    ne düşünüyorsunuz bu konuda merak ediyorum.

    Reply
  31. 31

    sevcan

    7. olan logo benim ilk 10 a girmek çok iyi ama ben 4. logoyu beyendim işi bilmeyenler derken tasarım sahiplerinin hepsi belli yerlerde kariyer yapmış insanlardır. o yüzden böyle bi tabir yanlış ayrıca sonuç ne olursa olsun tartışılacak ve beyenilmiyecekti.

    Reply
    1. 31.1

      Ertunç Öner

      Tebrikler Sevcan Hanım,
      Sonuç ne olursa olsun tartışılacak ve beğenilmeyecekti kısmına yüzde 100 katılıyorum. İki ve yedi numaraları tasarımların aynı kişiden çıktığını düşünüyorduk, yanılmışız.

      Başarılar …

      Reply
      1. 31.1.1

        ferhat mermer

        BÜTÜN TASARIMLAR DEĞİL,BELLİ KİŞİLERİN TASARIMLARI DEĞERLENDİRİLMEYE ALINMIŞ,,YORUMSUZ…..

        Reply
  32. 32

    ayhan mutluay

    Ermenistan para birimine baktınızmı 🙂 Bizim Tülay hanımın yaptığı tasarımı ters çevirip çalmışlar 🙂 Abi seçici kurul ne kadar dikkatli ya…..

    Reply
    1. 32.1

      Berkay Sinan ÖZEL

      +1

      Reply
  33. 33

    eko

    Türk lirasının yeni simgesi ile Ermeni para birimi Dram arasındaki müthiş benzerlik var. Benim de en baştaki logo hoşuma gitmişti. Neden bu değilde eğimli olan diye düşünürken Ermeni para birimi Dram ile mirror görüntü olduğu kanatine vardım. O yüzden farklı olan anlamında çizgileri eğik olan tasarımın Dram’a çok da benzemeyeceği kanaatine varmışlar ki yarışmada bu tasarıma ödül vermişler. Bu yönüyle BERBAT bir logo olmuş. Nasıl sinecek bu logo içimize.

    Reply
  34. 34

    R L

    Ermenilerinkine veya çin alfabesindeki harfe benzemesede, buda benim yarışmaya katıldığım simge. Hem TL Hem TC’yi Temsil Ediyo..(önceki link yanlıştı)

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=290664354333768&set=a.207557602644444.49635.198787900188081&type=1&theater

    Reply
  35. 35

    moşal güven

    Ben çok beğendim hem estetik,hem yarışma şartlarına uygun elle yazılması çok kolay akılda kalıcı tasarımcının ellerine sağlık emeğe biraz saygı duyalım yarışmacının ad soyadının TL (TÜLAY LALE) olması tesadüf olmalı

    Reply
  36. 36

    TT LL

    ne bu yha…daha güzelleri var…HAC İŞARETİNE BENZİYOR !!! ÖZENTİLER !!!

    Reply
  37. 37

    Orço

    Tipe bak lan xD kOPTUM . Bn yapsam daha güzel yprdım .!!!!!!!!!!!!!

    Reply
  38. 38

    Mehmet

    Artık bu simge bizim. simgemize bu saatten sonra sahip çıkmak gerek!!

    Simgemize alışmak isteyenlere Burda Çapa ile birlikte sundum.

    http://www.sproesslinge.de/image/tl.png

    Yanyana Çok güzel 🙂

    Reply
    1. 38.1

      Berkay Sinan ÖZEL

      çapalı hali daha güzel 😀
      milleti üzerine oturttukları çapa bu olsa gerek.. (!)

      Reply
  39. 39

    Recep Lale

    Olmamış! Hiç olmamış! İstemem ben böyle TL simgesi diyeceğim ama, desem ne yazar ki? İstemediğim neler neler var şu bizim memlekette… Varsın bu da böyle olsun olacaksa! (Umarım vazgeçilir bu simgeden). Tekrar diyorum; OLMAMIŞ!

    Reply
  40. 40

    Recep Lale

    Biraz önce başka haber sayfasında Hüseyin Artuk’un tasarımını gördüm. Mükemmel! İster inanın, ister inanmayın, ben yıllardır yazdığım parasal rakamların yayına TL’yi hızlıca aynen o şekilde çiziktiriyorum! Yazımı kolay, anlaşılır, özgün, yakışıklı! Hay Allah’ım, Ya Rabbim! Başbakanımız beğenmemiş deniyor o sayfada. Doğru mudur bilmem ama eğer öyleyse, yazıklar olsun diyorum, başka da bir şey demiyorum!

    Reply
    1. 40.1

      Berkay Sinan ÖZEL

      sözünü ettiğin tasarımın linkini atabilir misn? merak ettim 😀

      Reply
    2. 40.2

      ferhat mermer

      bende merak ettim

      Reply
  41. 41

    sibel

    Bu logo olmamış. Grafik bölümü mezunuyum, sanat eğitimi aldım. Bu kadar kaba estetikten uzak, kuru bir şey görmedim. Bu memlekette dünyanın eğitimli insanı varken , niye iş bilenlere bırakmazlar anlamadım. Ayrıca TL simgesine verilen ödül de çok komik. Bin liradan aşağı bu iş yapılmaz.
    Ayrıca neden simgeler ilk önce halka tanıtılmadı. Genel bir kamu oyu görüşüne bakılmadı?

    Bir partinin amplemi ampul olursa, TL simgeside olsa olsa bu olur.

    Reply
    1. 41.1

      Berkay Sinan ÖZEL

      😀 son söz cukk oturmuş.. (: ben grafik bölümü mezunu değilim,sanat eğitimi de almadım, sadece el becerim ve photoshop tecrübem var ve ben de bu simgeyi öyle ahım şahım 1.seçilecek kadar güzel bulmadım 😀 😀
      halk oylaması olmalıydı bence de

      Reply
      1. 41.1.1

        ferhat mermer

        kardeş beni faceden eklersen sevinirim,paylaşacak ortak bi konumuz var TL SİMGESİ

        Reply
  42. 42

    sibel

    Düzetme : . 1 milyon liradan aşağı yapılmamalı. TL simgesine 25 Bin TL çok az.

    Reply
  43. 43

    çağla

    keşke yarışmadan haberim olsaydı bende katılırdım ve eminim son 7 de olurdum belki benimki birinci seçilirdi. euroya benziyo

    Reply
  44. 44

    mustafa

    sibel hanım bu logonun olmayacağını anlamak için sanat eğitimi almaya gerek yok bence … ödül konusunda haklısınız …3 e 5 e bakmadan atlıyor millet aslında katılmayacaksınız.mesela bizim antalya kaleiçi yönlendirme tabelaları için 5000 tl ödüllü bir yarışma yapıldı.sonuçlandı. ortada hala tabela falan yok o ayrı konu.aynı belediye şimdi altın portakal için bir afiş yarışması düzenliyor ..ödül yine aynı 🙂 buda durumun ne kadar içler acısı olduğunu gösteriyor zaten…bu size ve sizin gibi bu işin eğitimini almışlara hakaret başka birşey değil. tepki ancak katılmamak olur..saygılar

    Reply
  45. 45

    Berkay Sinan ÖZEL

    herkese selamlar. Ben de iki tasarımla katılmıştım, tamm hadi benm tasarımlarım tutmadı, ama şu kazanan simgeye bakıyorum da,… 8000arasından en ÖZGÜNÜ(!) en güzeli bu muydu yaa.. :/ vallaha yazık oldu.. içimden bi ses ‘yine bi oyunlar oynandı’ diyor.. =/ çünkü şartnamede de belirtildiği üzere simgenin ÖZGÜN ve türkiyeyi temsil edecek nitelikte olması gerekiyor.Bu simge tüm türkiyenin de bildiği gibi ermeni para biriminin takla atmış hali! hani nerde özgünlük?? türkiyeyi de temsil etmiyor, bakan herkes aha ermenistan diyo 😐
    Jüri bu simgenin özgün olduğunu nerden çıkardı,nası çıkardı hala merak ediyorum..Hatta o kadar merak ediyorum ki geçen rüyasına yatmayı bile düşündüm 😛 😀
    Hayırlısı demekten başka bişey gelmiyo elden.. :/ keşke halk oylaması olsaydı

    Reply
  46. 46

    Mehmet

    Burda Simge Anlam itibari ile güzel, bence simge olarakta güzel ve farli.

    Ancak En büyük mesele EL ILE YAZIMI . Neden derseniz;
    Ben Almanyada yasiyorum, Her parasal yazilarda, elle yazarken mutlaka € isaretini kullaniyorlar. Bizimde simgemizi elle yazarken avroya benzemesi kacinilmaz oluyor ilerde TL mi yoksa € yazildi diye cok büyük karisikliklar olabilir. el ile yapilan yazilimlarda, sözlesmelerde cogu kisi magdr kalabilir. bu benim tabiki kisisel görüsüm.

    Reply
  47. 48

    eko

    Erkan selam,

    senin tasarımında güzelmiş. Hatta daha güzel be hocam

    Reply
  48. 49

    Cenan

    Birinci seçilen tasarım için yorum yapmayacağım çünkü söyleyecek çok şey var. Ancak başka bir konu benim daha çok canımı sıkıyor. Ben en kötü bir teşvik alırım diyordum. Ama teşvik alanları görünce baya baya sinirlendim. Yahu göz var nizam var. O finalistler nedir biri açıklasın?! Biri F harfini çağrıştırıyor, biri düşen ekonomiyi, birinin ne olduğu belli değil, biri Pi harfinden kırpılmış, estetik yok, anlam ifade yok, nerde radyuslu tasarım var doldurmuşlar finalistliğe. Milyonlarca insanın kullandığı bir parayı temsil edecek logoyu, isimlerini bile bilmediğimiz birileri seçiyor önümüze koyuyor. Yazık oldu.

    Reply
  49. 50

    Cenan

    Ayrıca tasarım sahibinin açıklamaları ile merkez bankası başkanının açıklamaları da birbirinden farklı. Biri güvenli liman falan diyor, diğeri o maksatla yapmadık diyor. Biri paralel çizgiler doğu-batı diyor, diğeri onu alıyor açılı hale getiriyor (yani tasarıma müdahale ediyor) yükselen ekonomi diyor. Çizgi kalınlıklarıyla ilgili müdahale olabilir, ancak tasarımın anlamını komple değiştirecek bir müdahale çok saçma olmuş.

    Neyse, bu kadar eleştirip insanları da kırmaya lüzum yok. Tülay hanımı kutluyorum, sonuçta kendisi de bizler gibi bir adaydı ve eminim çok mutlu olmuştur. Başarılarının devamını dilerim.

    Reply
  50. 51

    ferhat mermer

    YARIŞMANIN ANA KIRITERİ , TÜRK VE ANADOLU MOTİFİ,SEÇİLEN LOĞO VE FİNALE KALAN SİMGELERDE TÜRK VE ANADOLU MOTİFİ OLMAMASI,MRKZ BANK KOMİSYON ÜYELERİNİN AMATÖR OLDUĞUNUN GÖSTERGESİDİR….

    Reply

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tüm Hakları Saklıdır...